١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل-أنت جاي اشتغل ايه؟، سواقة-٨

١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل-أنت جاي اشتغل ايه؟،...

حلقة جديدة عن عمل المرأة من المنزل، انت تقدري تشتغل بالطريقة اللي تريحك، رتبي أولوياتك و قيمك و عالمك، نهاية الطريق هو رضا ربنا و تجمعك أنت و اولادك و من أحببت في الجنة، العمل موجود حتي نعمل في كل وقت، و ليس وقت الحاجة

١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل-عمل فلوس من البيزنس-الحلقة ٧
14min 17sec
لازم نتعلم proven method for cash flow ، نتعلم انه مهم وحود طريقة لعمل فلوس من البيزنس
١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل- الحلقة ٦
12min 3sec
عميلك و شغل الطبخ، مهم تفهمي مراحل العميل في شغلك، لأنه يفرق كتير في طريقك
مخاطر في حياة أسرة
10min 8sec
الحياة ليست هي طلب الرزق فقط، هناك مسئوليات أخري كثيرة، يجب أن نوليها اهتمام شديد و كبير جدا
١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل- حلقة البريمو و الفلوس و الهدية
12min 56sec
نحتاج لإيقاف فكرة البريمو في عقولنا و السعي الجاد المستمر و القبول به، و نحتاج لقبول فمرة وجود مقابل في نظير القيمة المقدمة
١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل- بائعة الجبن-4
14min 31sec
العمل من المنزل يحتاج لصبر و لفقه الاولويات و معرفة النفس و القيم المحركة، البيزنس ليس مال فقط وضعنها في الحصالة و ننتظر أن نحصل عليه نفسه، لكنه طريق نشقه تدريجيا للوصول، الحياة طريق و ليست نهاية لطري ...
١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل-تصوير الاكلات-٣
8min 55sec
نتابع معا كيف يمكن إيجاد ١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل، حلقة اليوم عن التصوير للأكل و كيف نبدأ من أول الطريق
١٠٠٠ عمل للمرأة من المنزل-كتابة المحتوي-٢
11min 52sec
كيف نبدأ من كتابة المحتوي، و كيف يمكن ان نعمل من المنزل
١٠٠٠ عمل للنساء من المنزل-الحلقة الاولي
6min 33sec
العمل و ما يناسب،د؟ و ما هو المطلوب للعمل من المنزل و كيف نبدأ و كيف نسوق لاعمالنا؟، كل هذا و اكتر في سلسلة العمل من المنزل للنساء
كلام عن الدين و المرأة و أنا- الجزء الثالث
37min 38sec
نقاط مهم نتأكد انها صح عشان نقدر نفهم موضوع المرأة و الفيمنيست
كلام و خواطر عن الدين و المرأة و أنا-الجزء الثاني
25min 41sec
كلام و ثرثرات عن الدين و المرأة و أنا من وحي حياتي و ما كان يحدث من حولي
البزنس بالنسبة للراجل و الست و المرأة المعيلة
13min 35sec
البيزنس مختلف لكل شخص و لكل جنس و اكل ظروف
حكاية مني و هشام-المشهد الاول
4min 24sec
حكاية مني و هشام حكاية قديمة جديدة و متكررة، خلونا نسمع سوا
قصة كلام الناس و الصندوق الخشب و الروح
9min 47sec
دايما عايزين نعرف احنا كويسين و لا لأ، الناس بتشوفنا ازاي ؟، يمكن حكاية الصندوق الخشب تساعدنا
العالم و السرير و كامل و كمال
8min 50sec
المثالية
الدين و حقوق المرأة و أنا-الجزء الاول
11min 8sec
رحلة كانت طويلة مليانة بقصص كتير عن عالم الستات و حكاية عن الالم المؤثر في الحياة، القصص حصلت بالفعل، و من خلالها هحكي عن ما تعلمته
حكاية عن الحل، حكاية حل
6min 5sec
الفكرة مهمة في عالم البيزنس، و لها اساس في الظهور و ايضا التنفيذ، الاحتياج عامل مهم لظهور الفكرة
حكاية الصقر و الغابة-الجزء الثالث
4min 41sec
نكمل مع بعض حكاية الصقر و الغابة، و في الجزء الجديد هو اتعلم انه لازم يحب نفسه و يفهم نفسه فعلا، و يعرف قيمه و أولوياته و يعمل في الاشياء المميز فيها
حكاية العامل و القعدة علي الطريق
4min 49sec
لازم نتعلم نسأل و نفهم و نبحث عن طرق جديدة حتي نصل لما نريد، مش لازم التغيير الجذري، يمكن التغيير التدريجي، الحياة القرارات فيه تغيير حالنا، علينا ان نفهم انفسنا جيدا
حكاية الصقر و الغابة-الجزء الثاني
5min 8sec
سافر الصقر للغابة الثانية، و عنل صفقة تعاون، اتكلم فيها من وضع ضعف، و كانت النتيجة خسارة شديدة، فتعلم ان يفهم مميزاته و عيوبه و ينطلق بقوة و لا يتخلي عن هيئته و لا يكره ما هو عليه.
حكاية الصقر و الغابة-الجزء الاول
7min 5sec
الصقر و الغابة قصة بتحكي عن حياتنا، و ما نقابله، كيف ان الادارة الغير جيدة تضيع المواهب و تحطمها، لابد ان نسمع من حولنا ممن نديرهم حتي نصل لحالة عالية من الابداع
حكاية النجارين و الغابة
5min 58sec
لابد من وضع سيستم للعمل و للحياة، ليس مطلوب منا العمل بجهد جهيد، لكن مطلوب منا العمل بذكاء
حكاية كوب الماء،و ١٠ الف جنيه
9min 42sec
القصة تحتاج منا ان نتعمل كأصحاب بيزنس أن نختار فئتنا المستهدفة بعناية، و الا نخضع لابتزاز من هم ليسوا عملاء لنا، و في نفس الوقت الانسان ينسي وقت الالم و لا يتذكره، فعلينا ان نفهم ذلك و نحن نتعامل معه.
حكاية الجمل و مامته و الجنينة
5min 49sec
دايما بنفتكر اننا لما نتعلم حاجة معينة هنبدأ نكسب فلوس، ابدأ بالموجود تصل للمفقود، استغل قدراتك الحالية و اعمل منها فلوس، هتعرف أنت محتاج ايه و هتوصل
حكاية سهير و العفريت و الليلة كلها
2min 46sec
كلما بنكون عايزين أفضل حاجة و كل حاجة بدون ما ندفع التمن، الحقيقة اننا لازم ندفع التمن كامل المثل بيقول pain & pleasure from the same pipe ، عايزة تشرب المياة من الحنفية، يبقي لازم تفلتريها و تتحمل ال ...
حكاية التبة الخضراء و سلك الكهرباء
6min 57sec
التبة الخضراء و سلك الكهرباء، و مراجعة حياتنا مهمة، لا تنتظر الموت حتي تقوم بعمل مراجعة لحياتك فتخسر كل شيء، اعمل مراجعة لكل جزء من حياتك، اعرف أين أنت؟ و أين تريد أن تذهب
حكاية رامي و سعيد و حب نفسه من السي في
5min 41sec
حياتنا بتختلف لما شخص يعكس زاوية الرؤية، و نبدأ نشوف الامور في الحقيقة، رؤيتنا لانجازاتنا غالبا يكون فيها قسوة علي النفس، نحتاج لشخص يخفف هذه القسوة و نحتاج أن نغيير معاييرنا و نخفف القسوة دوف و تجربة ...
حكاية هيثم و شهبندر التجار،
5min 17sec
عالم الحكايات جميل و فارق و بنتعلم منه، و انا بحب الحكايات، قلت احكي لكم حكايات في البيزنس، أول حكاية هتكون هيثم و شهبندر التجار ، كل واحد فينا حب الشغل و اتقن فيه، و دي رائع، تعلم امتي تتخلي و تبحث ع ...
المرأة و الحياة و البيزنس و الدين (خواطر عامة)
23min 53sec
خواطر عامة
المرأة و البيزنس و الحياة (تبعات الازمة الاقتصادية في زمن الكورونا)
20min 23sec
الكورونا و الازمة الاقتصادية مهم جدا نفهم كيف ندير حياتنا في هذا الوقت و هذه الظروف
المرأة و البيزنس(قصة رجل الجبل بنجي)
10min 8sec
قصة مهمة و انصح بسماع و مشاهدة الفيلم الخاص بالقصة و اسمه رجل الجبل و يمكن عمل بحث اونلاين علي جوجل؛ علينا ان نتعلم من القصص لانها مفيدة
Trainer حكايات
The Story Behind حكاية مطعم
Shahin ShowCast
التواصل الذكي
L10n Academy Podcast
بودكاست مليار
The Men's Room
جُعبه
خيرك لاحق
تيك بودكاست - Tech Podcast
ريادتي، فكرة وحكاية
E
مرصد الأفكار
Moroccan Financial Show
E
Brief بريف
بودكاست أبواب
بودكاست همة شباب
بودكاست يعقوب
Badir Podcast بودكاست بادر
الخطة ب
Afternoons with Helen Farmer
عالم المال
Bitesize Business Breakfast Podcast
SAH Time Show صح تايم شو
بودكاست منهم نستفيد
رقميات
فضة مع ياسر بكر
Fikrat Zeina
Safe Talks